Donna Karan

Donna Karan er et internationalt mærke, som er baseret i New York. Mærket tilbyder en række forskellige parfumer der er beskrevet som frugtig og legesyg med en elegant touch. Hos NordicFeel har vi samlet det bedste fra Donna Karans "Be Delicious"-kollektioner, og vi topper det med en række andre spændende dufte fra både Donna Karan og DKNY. Donna Karans dufte er en perfekt gaveidé, til værtinden og dig selv.


Donna Karan

Donna Karan er et internationalt mærke, som er baseret i New York. Mærket tilbyder en række forskellige parfumer der er beskrevet som frugtig og legesyg med en elegant touch. Hos NordicFeel har vi samlet det bedste fra Donna Karans "Be Delicious"-kollektioner, og vi topper det med en række andre spændende dufte fra både Donna Karan og DKNY. Donna Karans dufte er en perfekt gaveidé, til værtinden og dig selv.


Donna Karan, en tidløs klassiker

Donna Karan ser sig selv som et designdrevet livsstilfirma, der formidler den internationelle storbypuls til den globale kunde. Komfort og funktionalitet har altid været omdrejningspunktet. Donna Karan er blevet kendt for de simple, men originale snit i jerseytekstiler, der både føles behagelige mod huden og er nemme at kombinere. De passer lige så godt i hjemmet som til arbejdspladsen og en festlig aften ude i byen.

Donna Karans mest berømte parfume er DKNY "Be Delicious", som lynhurtigt blev populær takket være sin nærmest legende og frugtagtige elegance med duft af æble og melon. Den karakteristiske æbleformede parfumeflaske blev endvidere værdsat for sin reference til New York, der netop er kendt som "The Big Apple". Siden da har Donna Karan udgivet flere opfølgere til "Be Delicious" samt andre duftserier til både mænd og kvinder.

Det var også Donna Karan, der introducerede wrap-kjolen i jersey samt de heldækkende sorte strømpebukser. Det er elementer, der i dag er en naturlig del af mange kvinders basisgarderobe, og de er således blevet tidløse klassikere.

 

I 1989 lancerede Donna Karan sit DKNY-brand, mens hun i 1991 udgav sin første herrekollektion.

I 1997 blev Donna Karan opkøbt af LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton S.A. Siden LVHM opkøbte virksomheden, har Donna Karan ikke været så aktiv i modeverden. I stedet har hun designere, der skaber de forskellige kollektioner for de to brands, Donna Karan og DKNY. En del af virksomhedens produktserier sælges under andre brands. Esprit sælger f.eks. DKNY børnetøj, mens Estée Lauder står bag DKNY makeup. Der kan endda også købes boligtilbehør, nattøj og undertøj.

Eftersom Donna Karan har trukket sig lidt tilbage, har hun i stedet engageret sig mere og mere i velfærdspolitik, og hun ses i dag som en af de største filantroper i modeverden. Hun har i denne forbindelse dannet The Karan Weiss Foundation og Urban Zen, som arbejder for at fremme kulturen og styrke børns udvikling i både USA og andre lande. Hun arbejder her tæt sammen med Clinton Global Initiative.

Donna Karan-brandet har altid handlet om balancen mellem komfort og luksus. Luksuriøse og stilfulde beklædningsgenstande skal således også være funktionelle og praktiske. Dette gælder naturligvis også for de forskellige parfumer, der er sensuelle og prangende, men også behagelige, så de året rundt kan benyttes dag og aften, til såvel forretning som fornøjelse.  Det kalder vi på NordicFeel for en god investering.

Produktet er lagt i varekurven