Kategorier
Filter

Reklamationer og retur

Jeg vil lave en reklamation på et produkt

Som kunde har du ret til at reklamere fejl i forhold til en bestilt vare inden for en rimelig tid fra det, at du opdager eller burde have opdaget eventuelle fejl eller mangler ved varen. Vi anbefaler, at du henvender dig til os, så hurtigt som muligt, med din reklamation. Reklamationer skal under alle omstændigheder ske inden for tre år fra den dato du har modtaget varen*. Reklamationer skal indberettes via e-mail info@nordicfeel.dk eller per post til:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 74 Växjö
SWEDEN

 

Vær venlig at angive kundenummer eller fakturanummer ved henvendelse for at vi skal kunne yde hurtigst mulig service.

 

I forbindelse med en reklamation skal varen returneres til os på ovenstående adresse. Når vi har modtaget varen vil den blive kontrolleret, og hvis reklamationen godkendes, vil den blive håndteret i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens §8, ved i første omgang at reparere varen, eller levere et nyt produkt. I visse tilfælde kan det i stedet være aktuelt med et nedslag i prisen, eller at vi refunderer omkostningen for varen til dig.

 

Ved godkendelse af en reklamation dækker vi dine forsendelsesomkostninger og eventuelle andre udgifter, som du har haft som følge af reklamationen. Fragtomkostninger og andre omkostninger forbundet med reklamationen godtgøres kun mod forevisning af kvitteringer. Selvom vi godkender en reklamation, er du altid forpligtet til at begrænse omkostningerne som følge af reklamationen. Det er derfor kun forsvarlige omkostninger, der refunderes.

 

Ved modtagelse af en reklamation vil varen blive kontrolleret i henhold til beskrivelsen af eventuelle fejl, som du som kunde har angivet i forbindelse med reklamationssagen. Det er derfor vigtigt, at du giver en så detaljeret beskrivelse som muligt. Hvis varen, efter kontrollen, eftervises som fejlfri, eller det konstateres at fejlen/skaden er påført udefra, og at reklamationen derfor ikke godkendes, vil du som kunde blive debiteret vores omkostninger i forhold til kontrol af varen samt fragtomkostninger.

 

*Her på NordicFeel.dk har du som kunde altid 3 års reklamationsret på vores produkter, dog med undtagelsen af produkter fra ghd, hvor du som kunde har 2 års garanti.

Jeg fortryder mit køb og vil returnere

Når du køber varer fra os, så har du som kunde 14 dages fortrydelsesret, fra den dato du har modtaget varen, (uden du behøver at oplyse anledningen til, hvorfor du ønsker at ophæve købet). Fortrydelsesretten gælder dog ikke undertøj og badetøj, der på grund af sundhedsmæssige eller hygiejniske grunde, ikke kan returneres, når forseglingen er blevet brudt af dig som forbruger. Hvis du har bestilt flere varer som leveres hver for sig, eller en vare som leveres i flere dele på forskellige tidspunkter, så har du ret til at ophæve købet indenfor 14 dage fra den dato, du har modtaget den sidste vare, respektive den sidste del af varen. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du tydeligt meddele os dette meget gerne via e-mail eller som alternativ via brev. Det er dog yderst vigtigt, at meddelelsen indeholder dit navn, adresse, samt eventuelt telefonnummer og e-mailadresse, hvis du ønsker at ophæve dit køb. E-mailadressen du bedes maile til er: info@nordicfeel.dk og postadressen er:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 50 Växjö

SWEDEN

 

Vær venlig at angive kundenummer eller fakturanummer ved henvendelse for at vi skal kunne yde hurtigst mulig service.

 

Ønsker du at sende os en meddelelse per post om, at du vil ophæve dit køb, så kan du anvende dig af forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular. Bemærk at dette er helt frivilligt. Forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular er tilgængelig via dette link:  https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

 

For at vi skal kunne anse, at ophævelsen af købet er gjort indenfor dine 14 dages fortrydelsesfrist, så er det tilstrækkeligt, at du sender os en meddelelse om, at du har til hensigt at benytte dig af din fortrydelsesret inden selve fortrydelsesfristen udløber. Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten skal du, uden unødig forsinkelse og senest indenfor 14 dage fra det tidspunkt, du meddelte os, at du ønskede at ophæve købet, returnere produktet til os for egen regning. Returnering af varen skal ske til ovenstående adresse.

 

Hvis du vælger at ophæve dit køb, så refunderer vi din betaling, samt din forsendelsesomkostning. Eventuelle yderligere leveringsomkostninger, som følge af at du har valgt en anden forsendelsesmetode end den billigste forsendelsesmetode vi tilbyder, vil dog ikke blive refunderet. Omkostninger i forbindelse med returnering af varer, der ikke kan sendes med almindelig post, tilbagebetales ikke. Denne type af omkostninger skal du selv stå for i forbindelse med returnering af varen. Omkostningerne anslås til maksimalt ca. 150 kr. Vi har endvidere ret til at opkræve dig som forbruger for vares eventuelle værdimindskning, hvis du har håndteret varen i højere grad, end det var nødvendigt, for at bestemme dens egenskaber eller funktion.

 

Tilbagebetalingen vil blive foretaget uden unødig forsinkelse, og altid indenfor 14 dage fra og med den dag, hvor vi informeres om din beslutning at ophæve købet, og forudsat at vi indenfor dette tidsrum har fået varen i retur, eller modtaget en kvittering på at varen er returneret til os. Vi anvender samme betalingsmiddel i forhold til tilbagebetalingen, som du brugte ved købstilfældet, medmindre vi udtrykkeligt har aftalt en anden tilbagebetalingsform.

 

OBS! På samtlige produkter fra Remington er der 100 dages fortrydelsesret uanset værdi, med undtagelse af tilbehør og accessoires. Mere information om returret, og hvordan du forholder dig i en sådan situation, kan du finde på denne side:

http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/
 

Ud over fortrydelsesret er der mindst to års garanti på samtlige Remington produkter. For at få yderligere et års ekstra garanti på købte produkter, bedes du registrere dig/produktet inden 28 dage efter købet på følgende side: https://dk.remington-europe.com/product-registration.html

Jag vil reklamere på grund af transportskade eller fejlleverance

Engang imellem sker det desværre, at en pakke skades under transporten. Hvis din pakke har en skade, der ser ud til at være opstået under transporten, så er det vigtigt, at du starter med at anmelde dette til postudleveringsstedet, hvor du henter din pakke, og herefter skal du anmelde dette til vores kundeservice på info@nordicfeel.dk.

Hvis du allerede opdager, at pakken er skadet, når du befinder på postudleveringsstedet, så er det bedre, at du ikke tager pakken med hjem, men i stedet lader den gå retur til os. Kontakt herefter kundeservice, og så hjælper vi dig med en ny forsendelse.

Inden vi sender en pakke afsted, så sørger vi altid for at kontrolveje hele pakken inklusiv alle produkter, og når pakken ankommer til ombuddet, så bliver pakken vejet igen, og begge kontrolvejninger skal selvfølgelig stemme overens. Alle varer som står med på fakturaen skal scannes, inden pakken kan sendes afsted fra os. En kontrolenhed i vores pakkesystem viser, at alle varer i bestillingen er blevet scannet, og dermed ved vi med sikkerhed, at alle dine bestilte produkter, var med i pakken, da den blev sendt afsted fra os.

Skulle det vise sig, at der mangler varer, når du modtager pakken, så er dette noget, der er sket under transporten af pakken, og dette skal derfor reklameres til Postnord.se. I henhold til Postnord er det vigtigt, at du beholder emballagen fra pakken, og at du anmelder skaden inden 7 dage fra modtagelsesdatoen. Ved synlige skader på pakken skal anmeldelsen ske direkte til postudleveringsstedet. Postnord gør herefter en udredning i forhold til om pakken har nogen skade, og om pakken har mistet vægt under transporten. Derefter laves en bedømmelse, og de vender tilbage til dig med et svar. Denne reklamationsproces skal du gøre via Postnords webside.