Ægte varer hos NordicFeel!

Først og fremmest det vigtigste af alt; Ja, vores produkter er ægte! NordicFeel sælger aldrig en falsk vare, og vi kontrollerer alt vi modtager fra vores leverandører, inden vi sender det ud til vores kunder. Produkterne, vi sælger på NordicFeel fra kendte designvaremærker, kan sidestilles med produkter, som du finder hos andre store butikskæder. Den store forskel er, at vi leverer direkte fra vores lager til dig som kunde, og derved udgår mange omkostninger. På denne måde kan vi tilbyde dig som kunde en lavere pris, end den pris du finder hos mange af vores konkurrenter.

Engang imellem undrer kunderne om vores produkter er ægte, da vi kan tilbyde en lavere pris end mange af vores konkurrenter. En almindelig misforståelse er, at vi kun arbejder med parallelimport, og at dette indebærer forfalskede produkter. Vi vil nu uddybe begreber, og gøre rede for, hvordan vi på NordicFeel arbejder med indkøb, og hvordan vi kan holde konkurrencekraftige priser til dig som kunde! Her finder du en liste over ofte stillede spørgsmål:

NordicFeel äkta varor

Hvordan kan det være, at NordicFeel har lavere priser end så mange andre?

Anledningen til dette er, at vi importerer en del af vores produkter fra det europæiske marked. Disse produkter skal være godkendt til salg i Europa. Visse leverandører og producenter vil sælge varerne dyrere i nogle lande i forhold til andre. Vi på NordicFeel vil sælge varer så prisværdige som muligt til konsumenterne, og køber derfor indenfor EU til bedst mulig pris. Dette gør vi for eksempel, når det ikke er muligt at fremskaffe et produkt hos en svensk distributør, eller hvis det lykkes os at få en god pris, så vi kan fortsætte med at holde lave priser, og samtidigt give en outstanding service til vores kunder.


Dette kaldes parallelimport. Vores indkøbere er professionelle og arbejder langsigtet med vores leverandører, hvilket medfører, at vi er sikre på, at vi altid sælger ægte varer. Vores leverandører garanterer altid dette!

Hvad er parallelimport?

Danmark er med i EU, og der er fri bevægelighed af varer indenfor EU. I praksis betyder det, at vi kan købe produkter fra virksomheder i fx Italien eller Spanien, og sælge dem i Danmark. Det er helt legalt, og kaldes parallelimport, hvilket indebærer, at vi importerer varer parallelt med de andre distributører.

 

Det som derimod ikke er legalt er at sælge produkterne, hvis de af varemærkeejeren, først er blevet solgt udenfor EU. I et sådant tilfælde behøver man varemærkeejerens godkendelse. Får man ikke dette, kan det klassificeres som misbrug af varemærket. Alle vores leverandører ved, at vi kun vil have ”CLEAN, fresh and EU goods” – hvilket betyder, at produkterne stadig har deres sporingskode, at produkterne ikke er for gamle, og at varerne er udkommet på et EU-marked.

Hvordan kan man vide, at produkterne ikke er for gamle?

Alle kosmetikprodukter skal have en batchkode. Den kan være svær at finde, men skal være trykt på emballagen og/eller på selve produktet. På eksempelvis checkcosmetics.net kan du indtaste koden, og få oplyst hvornår produktet er fremstillet. På alle dine produkter kan du også finde et lille afbillede af en beholder med åbent låg, samt teksten 12M (=12 måneder) eller 24M (=24 måneder). Dette oplyser dig om, hvor længe produktet er holdbart efter åbning.

Hvordan fremskaffer jeres leverandører i Europa varerne?

Det er forskelligt fra leverandør til leverandør. De leverandører som vi arbejder med får enten sine varer direkte fra producenten, autoriserede leverandører eller fra andre forhandlere, som har købt varerne fra autoriserede distributører. Det afhænger derfor af, hvilke kontakter leverandørerne har, og hvordan de har valgt at arbejde.

Hvorfor parallelimporterer man? Og hvorfor ikke bare købe alt fra nordiske aktører?

Det findes der flere anledninger til. Dels gør visse varemærkeejere det svært for fx online-handlere at købe varer. Man vil måske ikke have, at varerne sælges overalt. Det kan også være, at visse størrelser på visse parfumer eller andre produkter helt enkelt ikke sælges i Sverige. En anden anledning er, at prisniveauet i Sverige og Skandinavien oftest er højere, end hvad det er i øvrige Europa. Vi på NordicFeel arbejder altid henimod, at du som kunde skal kunne vælge imellem flest mulige produkter til bedst mulig pris.

Sælger i piratkopier?

Nej, aldrig. Vi kan dog aldrig beskytte os selv helt imod, at vi eller vores leverandører skulle risikere at blive snydt, men hvis vi på nogen måde er i tvivl om, hvorvidt et produkt er ægte (eller har den rette kvalitet), så tager vi det aldrig ind på vores lager, og dermed sælges produktet aldrig via os. Skulle vi opdage, at nogle af vores leverandører er uærlige eller forsøger at snyde, så afbryder vi omgående samarbejdet.

Hvad betyder det, når produkter er ’afkodede’?

Mange producenter og varemærkeejere sætter en kode på sine produkter, så man kan følge produktets vej gennem diverse salgskanaler. Men der findes ’afkodede’ produkter på det europæiske marked. Produkterne ’afkodes’ for at skjule via hvilken kanal, de er kommet ind på markedet. Det mest almindelige er, at en forhandler eller en distributør ikke vil vise, at denne sælger produkterne videre til Skandinavien. Dette kan irriterer varemærkeejeren, og kan gøre fremtidige leverancer problematiske. Vi på NordicFeel køber ikke ’afkodede’ produkter, da vores leverandører sjældent arbejder med dette.

Hvordan kan det være, at visse andre nethandlere er så meget billigere?

Det kan vi ikke svare på, men for os er det vigtigt også at inkluderer en god kundeservice, samt hurtig og sikker logistik i prisen. Bestiller du varer fra os, burde du modtage dem i løbet af 1-3 dage, og skulle der mod formodning være noget galt, så får du omgående hjælp af vores kundeservice. Samtidigt ønsker vi også at have et stort og velfyldt lager, samt et godt udvalg af produkter – og alt dette koster penge.

 

Vi ved også, at varer der ikke udkommer på det europæiske marked, og varer hvor sporingskoden er fjernet, kan være billigere, og at firmaer der sælger denne kategori af produkter, sommetider kan tilbyde lavere priser. Usandsynligt lave priser kan ofte ses som en advarselsklokke!

Hvad indebær parallelimporterede produkter for mig som konsument?

For dig som konsument er der ingen forskel – foruden et større udvalg og en bedre pris! Du kan føle dig ligeså tryg ved at købe en parallelimporteret vare, som ved at købe en vare direkte af varemærkeejeren. I forhold til konsumentkøbeloven, så har du samme garanti og reklamationsret i begge tilfælde. Læs vores købevilkår

 

Vi vil pointerer, at en parallelimporteret vare er ligeså ægte et produkt, som en vare købt via varemærkeejeren eller en agent. Produkterne er på ingen måde falske eller piratkopier. Det som i visse tilfælde kan være anderledes er indpakningens udseende, da disse produkter er fremstillet til et andet europæisk marked.

Produktet jeg har købt på NordicFeel synes at være defekt, hvad skal jeg gøre?

Præcis som i alle andre brancher og butikker så kan det desværre engang imellem forekomme, at en vare er defekt, eller ikke fungerer som den skal – selvom den er ægte. Hvis du af nogen anledning ikke er tilfreds med din vare, så skal du hurtigst muligt kontakte kundeservice på info@nordicfeel.dk og så sørger vores venlige kundeservicemedarbejdere for at hjælpe dig.

Produktet er lagt i varekurven